W 98. odcinku Urbcastu rozmawiamy o tym: Jak wykreować kapitał społeczny w mieście??
Dlaczego warto o tym rozmawiać?
Ponieważ to MY, ludzie zmieniamy i wpływamy na nasze miasta i tworzymy jego kapitał społeczny. A miejsca o wysokim kapitale społecznym przyciągają innowacyjny biznes, klasę kreatywną czy nowe typy mieszkańców, a do tego są bardziej bezpieczne i atrakcyjne.
Dlaczego warto posłuchać?
Ponieważ Adam dzieli się wieloletnim doświadczeniem z prowadzenia inicjatywy The Placemaker czy działania z EcoAvengers. W tych rolach praktykuje design miejski, tworzy przestrzenie wspólne czy wspiera rozwój lokalnych społeczności.
Zagadnienia, które poruszamy:
- Czym jest placemaking i kapitał społeczny?
- Jakimi narzędziami można budować kapitał społeczny w mieście?
- Jak wygląda współpraca z deweloperami w mieście i mogą oni inwestować w lokalny kapitał społeczny (i co mogą na tym zyskać)?
- Kogo i dlaczego przyciągają miejsca o wysokim kapitale społecznym?
- Czym jest marka i marketing miejsca oraz Efekt Bilbao?
- Czy można zrobić dobry miejski marketing przypadkiem?
Polecana książka:
Transforming Public Space through Play, George Mews
Adama znajdziesz na:
- LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/adam-chyliński-1948b5207
- Eco Avengers: https://ecoavengers.pzfd.pl
Odcinka posłuchasz na stronie podcastu: urbcast.pl/odcinek98
A więcej o podcaście znajdziesz: https://linktr.ee/urbcast
Możesz też wesprzeć Urbcast na Patronite: https://patronite.pl/urbcast
Muzyka: spear_oh
Do usłyszenia!